miercuri, 26 ianuarie 2011

Titlul unei ştiri ...

Aproape în fiecare dimineaţă, înainte de a începe ziua de muncă, răsfoiesc site-urile de ştiri, sorbind liniştit din ceai. Le urmăresc nu pentru ceea ce scriu şi informaţiile pe care ni le oferă, ci pentru felul în care încearcă să ne prezinte informaţia. 

Titlul ştirilor vorbeşte despre tot ... Curios, dar unele titluri de stiri te amuză mai tare decât un banc bun, spus la momentul potrivit. Există şi titluri care îţi trezesc indignare, vorbind despre "imparţialitatea" jurnaliştilor. Foarte multe titluri te lasă indiferent şi ... doar uneori, savurezi cu plăcere titlul unei ştiri şi bineînţeles conţinutul acesteia.

O trecere în revistă a titlurilor pe care le-am văzut azi dimineaţă, în ordine descrescătoare şi cu comentariile de rigoare:
1. Ştire apărută la categoria "politic"Vlad Filat s-a îngrăşat cu şase kilograme!  sau Cu 6 kg mai mult pe Vlad Filat- informaţia e foarte relevantă pentru "viitorul european" al Republicii Moldova. 
2. Acelaşi site, altă categorie "economic" - Viitorul omenirii: foamete şi preţuri cu 50% mai mari la alimente - poate pe cineva şi interesează scenariile apocaliptice, aşa de pierdut timpul, dar termenul  "economic" presupune altceva.
3. Ceva si mai interesant - Kuzmin îl laudă pe Filat, dar critică AIE și comuniștii - eu personal nu am găsit nici un cuvânt de laudă gen "Bravo", "Maladeţ" sau măcar un "mulţumesc" minuscul, strecurat printre dinţi. În schimb, ţin minte că tot presa ţipa sus şi tare că Filat a fost la fotbal şi întâmplător s-a împiedicat şi de Smirnov, cu care a schimbat 2 vorbe.
4. Aici mi-a atras atenţia poza şi titlu - Preoţi pentru deţinuţii din penitenciare - oare cum ar trebui să arate preoţii pentru deţinuţi ?!
5. Titlul descoperit la categoria "cultură" - Exista şi porci fericiţi!  ... aici no comment :) .
6. Ei au probleme cu 'împărţirea' ştirilor pe categorii - Parcurile industriale - furnizoare a mii de locuri de muncă - ce au parcurile industriale cu categoria "timpul liber" ?!
7. Iaca şi titlu cu "intrigă" - Dispar granicerii din Moldova - ai zice că grănicerii sunt  animare rare, înscrise în cartea roşie a MD.
8. Titlu de blogger supărat - "Pokazuha" se plateste! Chirtoaca amendat cu 1000 lei - pentru o instituţie de presă, am pretenţia să mă lase să decid eu ... dacă este sau nu "pakazuhă".
9. Mai există şi aşa titluri - Unii deputaţi merg la serviciu cu transportul public - eu am vazut doar două doamne deputat în reportaj. 
10. Acesta e cel mai ingenios şi ironic :) - Cei bogati in casa, cei saraci pe acoperis - deocamdată dragi jurnalişti, şi cei bogaţi şi cei săraci, care nu îşi pot  procura o locuinţă, stau cu chirie şi plătesc lunar dublu decât ratele prevăzute în programul "prima casă" al primăriei.

P.S. Lista poate fi continuată ... . Eu nu am reuşit să îmi dau seama dacă jurnaliştii intenţionat dau aceste titluri ştirilor sau sunt în criză de idei.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu